Latest

Thursday, March 13, 2008

Henti projek mega P. Pinang - Utusan

Oleh: Rokiah Abdullah

PULAU PINANG 13 Mac – UMNO Pulau Pinang meminta kerajaan Pusat menghentikan semua projek mega yang dirancang di negeri ini termasuk perkhidmatan bas RapidPenang yang telah beroperasi 31 Julai tahun lalu.

Ketua Pembangkang, Datuk Azhar Ibrahim berkata, langkah tersebut perlu dilakukan bagi memberi laluan kepada kerajaan baru Pulau Pinang di bawah pimpinan DAP merencanakan projek mengikut acuan mereka sendiri.

Beliau berkata, tindakan itu juga sebagai memenuhi keinginan rakyat Pulau Pinang yang tidak mahukan kemajuan dan pembangunan yang ditawarkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

‘‘Ini bukan balas dendam. Ini tanggungjawab kerajaan negeri yang baru untuk memajukan dan membangunkan negeri ini mengikut cara mereka sendiri.

‘‘Kami akan memujuk, merayu dan meminta kepada kerajaan Pusat supaya segala projek mega di Pulau Pinang ditarik balik,” katanya.

Beliau yang juga Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Negeri menyatakan demikian kepada pemberita selepas menghadiri Mesyuarat UMNO negeri di Menara UMNO di sini hari ini.

[More at http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0314&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_10.htm]

No comments: